Klocki Lego – historia legendarnej marki

Kiedy zastanawiamy się nad najbardziej znanymi zabawkami dla dzieci na myśl niemal od razu przychodzą nam klocki Lego. Każdy je zna, każdy z nas się nimi bawił. Istnieją odkąd sięgamy pamięcią i nawet nie zdajemy sobie sprawy, jakie były losy marki i skąd się tak naprawdę wzięła.

Firma Lego powstała w Danii, założona została przez Olego Kirka Christiansena w 1932 roku. Jednym z profili jej działalności była produkcja zabawek. Warto zaznaczyć, że nazwa Lego pojawiła się dopiero dwa lata później, w 1934 roku. Firma produkowała zabawki, w tym klocki, z drewna, dopiero w 1947 roku zaczęło produkcję z tworzywa sztucznego. Lego porzuciło również wszystkie inne branże i skupiło się tylko i wyłącznie na zabawkach dla dzieci. Rok 1949 przyniósł przełom, pierwszy rodzaj klocków składanych za pomocą systemu gniazd i wypustek okazał się ogromnym hitem sprzedażowym. Zabawka była kreatywna, pozwala na budowę różnych konstrukcji przy użyciu tych samych elementów. Stopniowo oferta firmy zaczęła się rozrastać. Bardzo ważnym i charakterystycznym elementem klocków Lego są ludziki, które zna cały świat. Pierwszy raz firma wyprodukowała je w 1975 roku, jednak dopiero 1978 rok przyniósł je w formie, jaką znamy do dzisiaj. Aktualnie klocki produkowane są z materiału ABS, dzięki któremu zabawki są wytrzymałe i całkowicie nieszkodliwe dla dzieci. Badania wskazują, że światowy rynek klocków wciąż się rozrasta i na dzień dzisiejszy duńska firma ma w nim ponad 70 procent udziału. Aktualnie wśród produktów Lego znajdziemy klocki odpowiednie dla każdej grupy wiekowej, od trzylatków do osiemnastolatków, którzy mogą składać zestawy Lego Technic. Zabawki są coraz bardziej popularne, ponieważ przenikają do świata komiksów i filmu, a także coraz pojawiają się telewizyjne seriale oparte o klocki Lego. Jest to świetna strategia, która sprawia, że firma istnieje również w świadomości kolejnych pokoleń.

Jeszcze przez wiele lat klocki Lego będą popularną zabawką i bardzo dobrze, gdyż doskonale rozwijają one kreatywność dziecka.