ogólnie, trendy

Joga – ćwiczenia fizyczno duchowe

Joga jest popularną propozycją wobec wielu osób – stanowi bowiem alternatywę dla tradycyjnych zajęć fitness czy siłowni, okazuje się również doskonałym sposobem wypełnienia wolnego czasu. Specyfika jogi umożliwia udział w zajęciach niemal każdemu, ważne staje się jednak odnalezienie wykwalifikowanego instruktora, który wprowadzi uczestnika w fundamentalne zasady tej praktyki oraz zademonstruje prawidłowe wykonywanie poszczególnych ćwiczeń. Po podobnym kursie możliwe jest praktykowanie jogi w zaciszu domowym, jak również udział w zorganizowanych zajęciach.

Na czym polega joga? – wieloaspektowość ćwiczeń

Jogę można scharakteryzować jako system ćwiczeń fizycznych, o fundamentach duchowych oraz wysokiej kompatybilności z prawidłowym sposobem oddychania. Praktykowanie jogi wymaga więc nie tylko wysiłku fizycznego, lecz również świadomego oddechu i wyciszenia umysłu. W tym celu zajęcia prowadzone są według określonego schematu, uwzględniającego wstępne wprowadzenie w pożądaną atmosferę, ćwiczenia właściwe oraz relaksacyjne ich zakończenie.

Joga nie jest bowiem wyłącznie fizyczną aktywnością, a jej podłoże wydaje się głęboko duchowe. Jednak w celu ćwiczenia poszczególnych pozycji nie jest konieczne zagłębianie się w ideologię i religię, z jakiej wywodzi się joga. Wystarczy świadomy oddech i prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, żeby odczuć pozytywne rezultaty udziału w zajęciach.

Różnorodne pozycje jogi

Istnieje szereg rozmaitych pozycji ćwiczeniowych, które mogą być wdrażane pojedynczo lub w zorganizowanych i następujących po sobie szeregach. Każda z pozycji posiada indywidualne zastosowanie i wymaga odmiennych możliwości fizycznych. Generalnym celem ćwiczeń jest jednak skuteczne rozciągnięcie poszczególnych mięśni, zniwelowanie napięcia oraz zwiększenie możliwości ruchowych i elastyczności ciała. Optymalizacja ćwiczeń do faktycznych możliwości każdego z uczestników zapewnia komfort i satysfakcję z zajęć, a siła mięśni i zakres ich rozciągania zwiększają się stopniowo, wraz z kolejnymi ćwiczeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *